Державна наукова установа “Інститут інноваційних технологій і змісту освіти” реорганізована шляхом поділу. На його базі утворені державні наукові установи:

   Інститут модернізації змісту освіти  (http://www.imzo.gov.ua/) та Інститут освітньої аналітики, з віднесенням їх до сфери управління Міністерства освіти і науки України. (Постанова Кабінету Міністрів України від 26 листопада 2014 р. № 687 “Про утворення Інституту модернізації змісту освіти та Інституту освітньої аналітики”).

Луганське вище професійне училище інформаційних технологій

 

Чекунов М.В. – керівник фізичного виховання

Ткаченко І.О. – соціальний педагог

 

ПРОБЛЕМИ ФОРМУВАННЯ У МОЛОДІ ЗДОРОВОГО СПОСОБУ ЖИТТЯ ЯК УМОВИ НАРОДЖЕННЯ ЗДОРОВИХ ДІТЕЙ

 

На сучасному етапі здоров’я нації є найважливішою умовою соціально-економічного розвитку держави. І це зрозуміло, тому що здорова людина володіє більш високою працездатністю, продуктивністю праці, менше хворіє, тим самим сприяє збільшенню економічних ресурсів країни. Тому необхідно створити такі умови, які б гарантували зацікавленість і відповідальність людини за відновлення та зміцнення власного стану здоров’я.

Тому пріоритетним у сучасній освіті має стояти питання формування цілісної особистості, і в процесі навчання учням повинні прищеплюватись ціннісні і якісні характеристики особистості: усвідомлення цінності життя, його сенсу, високий духовний рівень, які допоможуть їм самоствердитися як індивідуальності, визначити мету свого життя, сім’ї і знайти своє місце в суспільстві.

З цією метою на базі училища діє «Школа сприяння здоров’ю», метою якої є виховання фізично-здорової, духовної особистості, профілактика негативних явищ в учнівському середовищі, формування у молоді стійких мотивів і потреб бережного ставлення до власного здоров’я і здоров’я оточуючих, запобігання шкідливих звичок, що впливають на здоров’я студентів,  формування сімейних цінностей, а так само творчого використання засобів фізичної культури в організації здорового способу життя. Головна особливість «Школи сприяння здоров’ю» полягає у системному підході до розв’язання проблеми підготовки їх до сімейного життя. Такий напрям надає можливість виробити у молоді відповідних навичок щодо здорового способу життя, звичок правильної поведінки в родині і суспільстві.

Першорядним в процесі навчально-виховної роботи навчання майбутніх батьків, формування почуття відповідальності перед сім’єю та майбутньою дитиною.

В процесі роботи школи дівчат навчають, що протягом дев’яти місяців виконавицею головної ролі і вихователькою стає мати. Мати і дитина являють собою єдиний і нерозривний організм, тому вони в рівній мірі страждають від поганого самопочуття та несприятливого впливу зовнішнього світу, однаково гостро сприймають перемоги і поразки, ділять навпіл всі біди і радості. Організм майбутньої дитини будується з матеріалів, які поставляються йому з організму матері, отже, спосіб її життя, харчування, відсутність шкідливих звичок (прийом алкоголю, куріння, зловживання лікарськими препаратами і пр.) закладають основу здоров'я плоду. Саме тому неправильне поводження матері, шкідливі звички, її зайві емоційні реакції на стреси, якими насичене наше важке і напружене життя, служать причиною післяпологових захворювань, як неврози, тривожні стани, численні алергічні недуги, відставання у розумовому розвитку і багато інших відхилень у дитини. Тому майбутня мати повинна:

-       відмовитись від усіх шкідливих звичок (вживання алкоголю, паління, надмірне вживання лікарських препаратів), бо ваш спосіб життя, харчування закладають основу здоров 'я майбутньої дитини

-       намагатися уникати стресів і не давати проявлятися негативним емоціям, бо страх, ревнощі, злість, душевний біль завдають непоправної шкоди дитині;

-       любити своє майбутнє дитя, бо любов матері - потужний фактор захисту від шкідливого впливу оточуючого середовища;

-       не забувати про те, що музика, спів, поезія, мистецтво, спілкування з природою заспокоюють, дарують радість і відчуття внутрішньої свободи, які благотворно впливають на дитину, приносять йому відчуття щастя і спокою;

-       намагатися думати про ті якості, які бажали б бачити в дитині, направляти думки на такі категорії, як добро, мудрість, чесність, духовна краса;

-       розмовляти  зі своєю майбутньою дитиною, пояснювати їй, що відбувається, заспокоюйте і підбадьорюйте її, оскільки це призводить до повного єднання з ним.

Створення позитивної мотивації учнів до розуміння сімейних цінностей ми вважаємо одним з головних педагогічних умов успішного вирішення проблеми формування здорового способу життя молоді як умови народження здорових дітей. Ми пропонуємо наступні педагогічні умови щодо вирішення зазначеної проблеми:

-       створення позитивної мотивації учнів до розуміння здоров’я як цінності, з метою запобігання шкідливих звичок;

-       спрямування виховного процесу на розвиток аспектів індивідуального здоров’я;

-          організація навчального процесу щодо розуміння сімейних цінностей та відповідального батьківства.

Створення таких умов в начальних закладах, надасть можливість розвитку та формуванню позитивних ціннісних орієнтацій завдяки чому зменшується кількість негативних явищ в учнівському колективі, сім'ї та суспільстві. Таким чином, усвідомлення цінності життя, його сенсу, високий духовний рівень допоможуть самоствердитися індивідуальності, визначитися з метою свого життя, знайти своє місце в суспільстві.

                      СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

1.     Бертин Андрэ «Воспитание в утробе матери, или рассказ об упущенных возможностях»: Жизнь; СПб - 1992

2.     Каптерев П.Ф. Про сімейне виховання. Учеб. сел. для студ. вищ. і середовищ, пед. навчань, закладів / Упоряд. і авт. коммент. М. М. Андреева. -М.: Академія, 2000. - 168 с.

3.    Скорський М. Знавець душі дитячої / М. Скорський // Українська дитяча література. Хрестоматія критичних матеріалів. - К.: Вища школа. 1969. -С.260-263.

Коментарі  

 
#1 Євгеній 25.04.2018, 13:55
Безумовно, здоровий образ життя та позитивне мислення подовжують тривалість та якість життя. Але старіння неможливо зупинити. Завдяки старанням молодих вчених з різних країн світу створюється таке обладнання, що здатне омолодити шкіру будь-якої людини. Особисто я вважаю, що Україна повинна бути лідером в галузі апаратної косметології, щоб зростала не тільки тривалість життя, а й його повнота у широкому розумінні. Ми можемо створювати пристрої не гірше рівня The EpiLab. Але для цього треба акумулювати зусилля і прагнути змін, розвивати технології в нашій рідній державі.
Цитата
 

Додати коментар


Захисний код
Оновити