Державна наукова установа “Інститут інноваційних технологій і змісту освіти” реорганізована шляхом поділу. На його базі утворені державні наукові установи:

   Інститут модернізації змісту освіти  (http://www.imzo.gov.ua/) та Інститут освітньої аналітики, з віднесенням їх до сфери управління Міністерства освіти і науки України. (Постанова Кабінету Міністрів України від 26 листопада 2014 р. № 687 “Про утворення Інституту модернізації змісту освіти та Інституту освітньої аналітики”).

Чернігівський базовий медичний коледж

 

Івахненко І. М.,

практичний психолог

 

Профілактика шкідливих звичок у студентів

 

 Педагогічний колектив коледжу усвідомлює значення здоров’я та несе відповідальність за  виховання молодого покоління. Практика показує, що набуття і закріплення установок на здоровий спосіб життя формує духовно, фізично і соціально здорову особистість.

Тому зусилля педагогів спрямовані на збереження та подальший розвиток здорової особистості, бо "Здоров’я ще не все, але все інше без нього – ніщо". Всі викладачі та керівники груп орієнтуються на високі загальнолюдські цінності, орієнтують студентів на свідоме негативне ставлення до наркотиків, спиртних напоїв, тютюнокуріння.

Робота про профілактиці тютюнокуріння у коледжі проходить:

-                В першу чергу ознайомлення студентів з наказом МОЗ України від 11.02.2005р №34 – К "Про посилення боротьби з тютюнопаління та вживанням алкоголю" і наказом по коледжу від 03.09.10р. 74-ОД. (На зборах, при посвяті у студенти ознайомлюємо з Кодексом честі студента, відкритий захід для студентів нового набору "Від прав і обов’язків студента до прав і обов’язків медпрацівника");

-                з урахуванням діагностичних показників, проведення індивідуальних консультацій на основі індивідуального підходу, визначається програма роботи з групою ризику (тобто з тими студентами, які відрізняються емоційною збудливістю, нестійкістю поведінки, афективними проявами, агресивністю);

-                проводиться моніторинг (анкетуванні, інтерв’ю)  щодо проблеми тютюнокуріння в студентському середовищі на початку навчального року (жовтень), у лютому, травні  - "Чи завзятий Ви курець?", Відношення студентів коледжу до проблеми тютюнокуріння,  оцінка рівня нікотинової залежності, опитування за тестом Фагерстрема;

-                Вікторина "здоровий спосіб життя";

-                Відкрита виховна година "Хочеш жити – кидай палити!";

-                збір інформації, діагностика тютюнової залежності;

-                для формування здорового способу життя проводяться наступні інтерактивні заняття: - зустріч з психологом та тему "Збереження психологічного здоров’я" (в період адаптації), "Орієнтир – здоровий спосіб життя", заняття, тренінги;

-                традиційно проходять у коледжі  День відмови від куріння, Всесвітній день без тютюну! (у кожній академічній групі);

-                проводимо заняття для підвищення психологічної культури – відповіді на запитання зі скриньки  довіри, консультаційні години по зниженню потягу до куріння, оцінюю рівень нервово-емоційної стійкості особистості;

-                тематика заходів різноманітна - це зустрічі з психологом на виховних годинах в групах на теми: "Пізнати і зрозуміти себе", "Здоровий спосіб життя, як запорука успішної особистості"; "Молодь за чисті легені.";

-                проведення лекторію "Вплив алкоголю на психіку людини", "Скажи наркотикам – НІ!", "Молодь проти ВІЛ-СНІДу", кінолекторії  - перегляд лекції професора Жданова, "Зроби свій вибір – життя з цигарками чи без?" "Негативний вплив куріння на дихальну систему", "Негативний вплив куріння на лор-органи", "Цигарка очами скептика", на цю тематику пишуть студенти науково-дослідні роботи;

-                проведення лекцій, бесід, тематичних вечорів, виховних годин на теми: "Вплив куріння на юнацький організм", "Хочеш бути здоровим – будь ним!" "Ми обираємо здоров’я", засідань круглих столів, тренінгу "Орієнтир – здоровий спосіб життя", "Куріння чи здоров’я – обирайте самі!",  КВК, ігор "Як розпорядитися своїм життям", "Суд", виставки на конкурсній основі санбюлетнів, плакатів,

-                до Всесвітнього Дня психічного здоров’я – дослідження впливу емоцій на успішне навчання, опитування "Чи умієте Ви володіти собою?", " На скільки Ви терпимі?", виготовлені та обладнані стенди "Психологічна служба інформує", практичні поради психолога – "як подолати нервовий зрив?", "як вибрати ефективний метод допомоги в припиненні куріння", "як позбавитися від депресії", "як потрібно діяти під час стресу" (тому що, як ми знаємо курці відчувають емоційні, соціальні, психологічні переваги куріння - нудьга, труднощі взаємин, відчуття складності при контактах з людьми, стрес, знервованість, досягнення приємного чи розслабленого настрою, зменшення тривоги, напруженості, відчуття себе частиною колективу" та інші.

Після проведення систематичної профілактичної роботи кількість відмов від куріння збільшується, тому що студенти роблять вибір на користь здоров’я.

Додати коментар


Захисний код
Оновити